Kulturnattens Plakatkonkurrence

Deltag i Kulturnattens plakatkonkurrence og vind 30.000 kr. Deadline 23. marts. Hør om Kulturnatten og mød plakatkunsterne Niklaus Troxler og Finn Nygaard mandag den 5. marts kl.14-17.30 i auditorium 5 på KADK.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$30.000$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$30.000$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

fra kulturnatten.dk:

KULTURNATTENS PLAKATKONKURRENCE

Kun for studerende på Mediehøjskolen, Kunstakademiets Designskole, Kunstakademiets Arkitektskole og Kunstakademiets Billedkunstskoler

Deltag i konkurrencen om udformning af årets Kulturnatplakat og vind 30.000 kr.
Kulturnatten udskriver hvert år en plakatkonkurrence for studerende på Mediehøjskolen, Danmarks Designskole, Akademiets Arkitektskole og Kunstakademiets billedkunstskoler. Opgaven er at designe plakaten til årets Kulturnat. En jury vælger det vindende forslag, der præmieres med 30.000 kr.

Kulturnatten
Fredag den 12. oktober åbner København sig for Kulturnattens gæster. Lyset vil strømme ud fra slotte, ambassader, museer, kirker, gallerier, ministerier, musiksteder, teatre og andre kulturinstitutioner.

Fra indre by til Valby, Frederiksberg, Østerbro, Vesterbro, Nørrebro, Islands Brygge, Amagerbro og Christianshavn vil store og små kunne opleve byen på en ny måde ved særarrangementer, der kun afholdes denne ene aften.

Krav til plakaten og den visuelle idé
Som et vigtigt led i kommunikationen om Kulturnatten skal der bruges en visuel idé, der kan skabe genkendelse og sammenhæng på tværs af de medier og kommunikationskanaler, som Kulturnatten benytter sig af.

Konkurrencen lægger vægt på udformningen af en plakat, men det er vigtigt, at den visuelle idé er så enkel og stærk, at den kan danne grundlag for den særlige event-identitet for 2012 og udfoldes på andre anvendelsessteder som f.eks. programforside, kulturpas og som visuelt element i Kulturnattens online kommunikation. Derfor skal forslaget også indeholde forslag til programforside og badge.

Plakaten skal være slagkraftig og iøjenfaldende i bybilledet og have en visuel idé, der overbevisende signalerer Kulturnatten. Der er ingen designmæssige bindinger (farver, typografi el. lign.)

Plakaten bliver trykt i A-format i to størrelser:

En europlakat til s-togsstationer. Størrelse: 80×120,5

En til ophængning hos alle arrangører. Størrelse: 60×80

Læs mere her.



Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s